Каласы

Мабыць, калі я не забудуся, то кожны юбілейны пост будзе па-беларуску. Бо, зусім нечакана, што я па чорнай, амаль парнаграфічнай, жэсці, блытаюся ў роднай мове. Бяда. Але, чорт яго ведае, мабыць беларуская мова аднойчы сыдзе да мяне, смертнага, і я пачну весці блог на ёй.
Аднак зараз я паспрабую нешта выдаць: гэта будзе такі трасянка-афіцыйны мікс, бо з усіх гэтых правак/пераправак у правілах я зусім ашалеў. Ды яшчэ начытаўся ўсякіх кніг па "сапраўдай беларускай граматыцы". Прыйшоў к выніку, што самаадукацыя гэта не маё, я просты задрот, куды мне.
Гаворка пойдзе пра вельмі шыкоўны твор, і, калі вы часам "любіце логіку поўнасцю", то зразумееце, што кніга будзе беларуская.
Вось сам аўтар^^ Уладзімір Караткевіч  





Ёсць такі гарны аўтар, якога амаль сціслая школьная праграма не абышла бокам, Уладзімір Караткевіч. Ну, ведаеце, "Дзікае паляванне караля Стаха" - такая  містычная аповесць. Для зацікаўленных (да-да, гэта беларуская містыка, дзетка;) ёсьць амаль фільм. Таксама сліўкі грамадства ведаюць аб "Чорным замке Альшанскім" - сапраўдны клясічны беларускі дэдэктыў. Так вось, вы разумееце, што Караткевіч пісаў і яшэчэ кой-чаго, прычым зноў з гістарычным ухілам, так-так.  Пад барабанны дробат я прадстаўляю "Каласы пад сярпом тваім".

Ведаеце, я не добры блогер і дрэнны рэцэнзііст, таму проста растлумачу, чаму ён мне прыглянуўся з першых старонах. Па-першае гэта традыцыі. Бо, мабыць, усе чулі аб дзядзькаванні (*звычай аддаваць дзяцей шляхты на выхаванне ў сялянскую сям'ю), але хто ж там сабе уяўляў ва ўсіх падрабязнасцях, што гэта за жах такі. Але ж жах, калі дзіцё туды-сюды кідаюць, як хлопцы заплечнік ў школе, сапраўды - жах. Далей гэта быт. Быт гэта заўсёды шыкоўна, бо зноў жа, гісторыя рэч добрая, але часта сухая, а тут - і сяляне, і шляхтічы, ды якія! Вось вам і старажытныя байкі (аж "Шляхтіч Завальня" нагадала), вось вам і шыкоўнае жыцце багатых землеўладальнікаў, і, нават, мода французкай мовы! Потым станаўленне галоўнага героя. Калі дачытаеце да моманта пасвячэння - пойміце. І, паміж справай, у Караткевіча вельмі "сапраўдны" стыль. Рэалістычны.
Вось так, сцісла і вельмі суха. Бо мяне чакае наступны том.

P.S. Ведаеце, я запомніў адну астаноўку мятро з дапамогай назвы "Каласоў". 

Posted in . Bookmark the permalink. RSS feed for this post.

Leave a Reply

Технологии Blogger.

Search

Swedish Greys - a WordPress theme from Nordic Themepark. Converted by LiteThemes.com.